תיכון מוסינזון
אודות מקצועות לימוד משלחות גלריות/סרטים למידה ברשת English
ביה'ס התיכון מערכת שעות ושינויים מעורבות ומצוינות חברתית רישום לתיכון למידה בחרום
הפנימיה מידע לתלמיד ולהורה עידכונים והישגים קישורים צור קשר
ועדת העליה והקליטה בכנסת

שלום לכולם,
תלמידת נעלה ממוסינזון ניהלה את ישיבת ועדת העליה והקליטה בכנסת בנושא קליטה מיטבית של תלמידים עולים בתיכונים.

אורי מורד תלמידת נעל"ה מכפר הנוער מוסינזון ניהלה את ישיבת ועדת עליה וקליטה בכנסת בנושא קליטה מיטבית של נוער עולה בתיכונים במסגרת אירוע "כנסת צעירה" שהתקיים במשכן הכנסת

מורד שעלתה ארצה בגפה לפני כשנה וחצי במסגרת תכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים), לומדת ומתגוררת בפנימיה בכפר הנוער מוסינזון. מורד הציעה בוועדה שכל בתי הספר  יאמצו  את מודל הקליטה המוצלח בפנימיות ובכפרי הנוער שנותן תמיכה מלאה לכל הצרכים של התלמיד העולה בפן הלימודי, החברתי והרגשי.

 "אני לא רואה את עצמי חוזרת לאמריקה בעיקר בזכות התמיכה הגדולה שיש לי בפנימיה מהצוות שלי ומהמורים", אמרה מורד "יש לי זכות גדולה ומזל שאני לומדת במוסינזון ולומדת בכתת עולים המאפשרת לי להשתלב עם ילדי הארץ וללמוד עברית באולפן שנמצא בתוך הכפר. לצערי לא לכל העולים יש את ההזדמנות הזו"

  אמש (14.2.2017) התקיים אירוע "כנסת צעירה" במשכן הכנסת בירושלים במסגרתו בני נוער וסטודנטים "הוצמדו" לחברי כנסת ולמחלקות השונות במשכן והתנסו בעבודת הכנסת.  שישה תלמידים נציגי המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער השתתפו באירוע ובהם אורי מורד (י) תלמידת כפר הנוער מוסינזון בהוד בשרון שנבחרה לנהל  את ישיבת ועדת העליה והקליטה בכנסת, יחד עם יו"ר הועדה, ח"כ אברהם נגוסה,  בנושא "קליטה מיטבית של נוער עולה בתיכונים".

 מורד (י'), שהגיעה ארצה בגפה מארה"ב לפני כשנה וחצי במסגרת תכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) שמפעיל ומממן המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, לומדת ומתגוררת בפנימיה בכפר הנוער מוסינזון. משפחתה עלתה בעקבותיה אך חזרה לארה"ב, בין היתר בשל קשיי התאקלמות של אחיה בבתי הספר. לאור חווית הקליטה המוצלחת שלה במוסינזון, מורד הציעה בוועדה שבתי הספר, בהם לומדים תלמדים עולים שלא במסגרת פנימיה, יאמצו את מודל הקליטה המוצלח בכפרי הנוער ובפנימיות, שנותנים מעטפת מלאה לכל הצרכים של התלמיד העולה בפן הלימודי, החברתי והרגשי.

 מורד קראה להקמת כיתת אולפן אזורית לעולים מהסביבה הקרובה במקרים בהם יש מעט תלמידים עולים בכל בית ספר כדי שהם ילמדו יחד, לחבר העולים עם משפחות מאמצות, לקיים פרוייקט חונכות של תלמיד ותיק ותלמיד עולה, למנות גורם בבית הספר שדובר את שפת העולה ומקשר בינן לבין ההורים ובית הספר ועוד רעיונות נוספים שמתקיימים במוסינזון ובכפרי הנוער במטרה ליצור מעגלי תמיכה רחבים לעולים.

 תכנית נעל"ה, שחוגגת השנה 25 שנים להיווסדה, הינה תכנית חינוכית לאומית במסגרתה מגיעים בני נוער יהודי מכל העולם ללימודי תיכון בישראל.

את התכנית מפעיל ומממן המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך הממונה על מערך הפנימיות החינוכיות וכפרי הנוער בארץ.

עם נחיתתם בארץ, תלמידי נעל"ה נקלטים בכפרי נוער ופנימיות ברחבי הארץ,  אשר משמשים להם כבית בתקופת שהותם בארץ ומספקים להם מעטפת חינוכית מלאה: מצוינות לימודית, מגורים, כלכלה, חוגים, טיולים  והווי ישראלי, לצד אולפן ושעות לימוד עברית מוגברות וצוותי חינוך, הדרכה ורווחה, דוברי שפת התלמידים, אשר קשובים לצרכיהם ומשמשים להם עורף משפחתי חם ותומך בעת שהותם בארץ.

 "בתכנית נעל"ה לומדים השנה 1700 תלמידים", אומר ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער. "למרות  הקושי הכרוך בעזיבת הבית בגיל צעיר, תכנית נעל"ה זוכה להצלחה ולביקוש גבוה ובחמש השנים האחרונות חלה עליה של 41% במספר התלמידים בתכנית (כ-1200 תלמידים בתשע"ב לעומת כ- 1700 בתשע"ז). לדבריו "תכנית נעל"ה היא ספינת הדגל של תכניות העליה לארץ. במהלך 25 שנות קיומה של התכנית התחנכו במסגרתה כ-17,000 תלמידים ולמעלה מ-90% מהם בחרו בתום לימודיהם להישאר בארץ, שירתו בצה"ל, השתלבו בהצלחה בצבא באקדמיה ובתעסוקה וחלק ממשפחותיהם אף עלו בעקבותיהם, כך שהילדים הם אלו שקלטו את הוריהם בארץ".

 בברכה,
הנהלת הכפר ובית-הספר